18 juni 2014 - Reisverslag uit Grants Pass, Verenigde Staten van Henk en Karin - WaarBenJij.nu 18 juni 2014 - Reisverslag uit Grants Pass, Verenigde Staten van Henk en Karin - WaarBenJij.nu

18 juni 2014

Blijf op de hoogte en volg Henk en Karin

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, Grants Pass

Hi there, zo wat een dag en wat een avontuur.
Om te beginnen vandaag schitterend weer, volop zon en lekker warm, 31 graden, dus weer lekker korte broek aan. Hebben vandaag de 101 nog doorgereden t/m Gold Beach, om nog zoveel mogelijk van de Pacific Ocean te zien, hebben nog een aantal mooie plaatjes kunnen schieten, hebben bij de Subway een broodje gekocht en zijn toen via Agness nar Grants Pass gereden. Ik had thuis al tegen Henk gezegt, joh dat gaat h'm niet worden hoor die weg houd daar op (bij Agness) en gaat dan verder als grindpad. Nou dat was allemaal niet waar, dus heb ik het daar maar bij gelaten. Vanmiddag in de auto kwam dit natuurlijk weer ter sprake en verdomd we komen op een gegeven moment een bordje tegen met Grants Pass, the next right, zien we daar een boerenland weg de bergen in, dus dat zal het toch niet zijn?? Wij nog door gereden maar onze Barbie begon ook al te krijsen dat we om moesten keren waar mogelijk, o dus het was die weg daar, ja zei ik, ik zei het toch ;-)
Bij het bord gestopt dat daar stond, de weg was allen open vanaf 1 juni t/m 31 oktober. Dus vooruit maar, voorlopig zag het er naar uit dat het toch een geasfalteerde weg was. Nou na een km of 30 kregen we een bordje met "Gravel and rough road" nou kun je er vanuit gaan, dat als Amerikanen dit gaan vermelden het ook een slecht weg wordt. En ja hoor overal weg verzakkingen, gaten in het wegdek, en hele stukken alleen maar grindpaden. Deze weg is zo smal dat je elkaar niet kunt passeren, alleen in de daar voor bestemde "turnouts" geloof me deze weg is echt nog door niemand ontdekt, behalve vandaag door ons en door degene die er asfalt gelegd heeft, de elks en de deers kijken je ook echt aan, van he dit is mijn weg wat doe jij hier. En dit hebben we zo'n 80km vol moeten houden :-) Stuur fouten kon echt niet maken, nl. geen vangrail en peilloos diep, maar moeten zeggen dat de Klamath mountains verder schitterend zijn, al hoewel ik hier helaas geen foto's van kon maken ivm met onze eigen veiligheid. En zo kwamen we rond 17:00u. weer veilig in het hotel aan ipv 14:00u. Zo dachten we hehe lekker naar onze kamer, komen we op de aangewezen kamer, totaal geen aanpassingen, wij weer naar beneden, de bevestiging laten zien, nou, o ja nou staat niet ons systeem, maar ja dan krijgen jullie inderdaad wel een kamer, die is alleen duurder, maar mochten we dan toch hebben voor de prijs de we al betaald hadden. Zitten nu in een soort Obama de luxe suite, maar goed hij is wel aangepast, haha als je je mond maar open doet. Hebben weer in onze favorieten keten gegeten The Applebees en was weer heerlijk, lig nu lekker te relaxen on ons heerlijke bed. Morgen verder naar Crater Lake, we zijn benieuwd hoe het hier af gaat lopen met de reservering, want hier waren al problemen ontstaan toen we nog thuis waren. Maar hoe dat afloopt
horen jullie over een paar dagen want in Crater Lakes hebben we geen wifi en geen mobiel netwerk. Vele groetjes Henk en Karin

• 19 Juni 2014 - 05:52

Rosa:

Hoi bri and sis,

Net weer even jullie belevenisen gelezen.
    Klinkt allemaal er leuk en spannend. Geen dag loopt zoals gepland

• 19 Juni 2014 - 13:08

Bep En Kees:

Ik heb altijd al geweten dat Henk avontuurlijk is ingesteld. ;-))

• 19 Juni 2014 - 17:41

Pa Ma Schoolm:

goede morgen avonturiers,

Zo hebben wij in oostenrijk ook wel eens gestaan en dan maar doorrrijden etc maar het komt altijd goed
    Was best een leuk stadje zo te zien op google.

Ik ben laat met reageren omdat wij vandaag onze buurman Andries zijn crematie bijgewoond hebben dit gebeurt ook gewoon tussendoor that's life

Liefs pa ma sanne xxx