Dag 07: 15 september 2012 - Reisverslag uit Pecos, Verenigde Staten van Henk en Karin - WaarBenJij.nu Dag 07: 15 september 2012 - Reisverslag uit Pecos, Verenigde Staten van Henk en Karin - WaarBenJij.nu

Dag 07: 15 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Henk en Karin

16 September 2012 | Verenigde Staten, Pecos

Zo daar zijn we weer :-)

Vandaag de dag in de stoomde regen begonnen. Het was zulk slecht weer, dat de hotel eigenaar zich kwam verontschuldigen, omdat dit niet normaal voor de tijd van het jaar was en zeker niet in Lajitas. Nou het zal allemaal wel, wij gaan toch wel verder met vakantie vieren. Onze weg verder vervolgt over de Texas Farmer Road 170 naar Presidio, was een aardig weggetje, met veel dippen steile hellingen en wegen die al onder water stonden. Het was jammer van het weer, want we hadden schitterende vergezichten van de Rio Grande. Bij aankomst in Presidio moesten we tanken, nou is dat op zich niets bijzonders, maar je moet je voorstellen dat meer dan driekwart van de bevolking daar Mexicaan is, dus we werden al een beetje aangekeken als of we van Mars geland waren en dat moest nog tanken ook. Nou je moet niet denken dat ze mij wilde helpen, ik heb dat is een poosje aangekeken en toen ff op z'n Rotterdams opgelost :-))
Met een volle tank onze weg vervolgt naar Marfa, geen lichtjes gezien, dit is alleen te zien als het donker is, we waren daar om 1200 uur. In Fort Davis bij het fort wezen kijken, niet te geloven wat een geschiedenis daar ligt, Ronald is echt iets voor jou... Tegen alle verwachtingen in waren we om 1500 uur al in Pecos, het laatste stuk hebben we alleen maar langs olievelden gereden, die zijn echt inmens groot. Hotel gezocht, gelukkig hoefde we niet langs te zoeken, slapen nu in de Best Western Swiss Chalet. De zon schijnt inmiddels ook weer, gelukkig maar want ons bruin begon er alweer af te spoelen. Bij de Walmart nog wat inkopen gedaan, oa 2x cola light en 2x gewone cola. Na nog wat spullen in ons karretje gestopt te hebben gingen we afrekenen, en ikvond het best veel, ik het bonnetje nagekeken bij de auto, moesten we voor 1 flesje cola $3.48 betalen, lijkt me wat veel, ik zeg tegen Henk die muts heeft een 6 pack afgerekend ipv een flesje, ik terug ...
ja ik hoor het jullie allemaal al denken, je kan niet 1 flesje cola kopen, je moet ze alle 6 kopen ;-)) Typisch Amerikaans alles groot, bij ons kan dit gewoon, maar je een ander land andere gewoontes. Ik heb mijn geld terug gehad hoor. Daarna zijn we gaan eten bij Alpines Restaurant, waren ze om 1830 uur al door alle steaks heen, lachen he?? Wij in ieder geval wel, maar heb een heerlijke Schnitzel op en Henk een Cordon Blue en het waren ook nog normale Europese porties, daar werden we wel blij van. Wat hebben we nog meer mee gemaakt, o ja we moesten vandaag uiteraard weer langs een inspectie post van Border Patrol, wat een engerd was dat zeg, zelfs Henk werd er zenuwachtig van. Hij vroeg het hemd van je lijf, stond een beetje waazig in onze paspoorten te bladeren, waar duidelijk in staat dat we Nederlander zijn en dan toch nog vragen of het onze eigen auto is, nou dan blijf er toch bijna in, maar na veel 5en & 6en mochten we toch weer verder reizen en hebben er toen maar hartelijk om gelachen. Liggen nu totaal ausgepoeft op bed naar de tv te kijken. Morgen nog een dag in Texas en dan op naar New Mexico. Texas is heel afwisseld, het kan heel vlak zijn, net als bij ons maar langs de grens met Mexico is het heel erg ruig, kortom we hebben er weer erg van genoten ... o ja en iedereen loopt hier op western laarzen en een cowboy hoed op, het is echt waar .... With love from Pecos

  • 16 September 2012 - 11:58

    Tante Gonda:

    Hoi
    Hier een groet uit Leerdam,weet je wel zeker of je de mooi weer dans hebt gedaan ik denk dat een pasje verkeerd is gegaan eerst regen en toen mooi weer.
    Wat genieten jullie ik had er graag bij geweest hoe jij dat op zijn Rotterdams opgelost hebt in gedachte hoor ik je al.
    Ik vind het verslag erg leuk en ook mooie foto''s ik ben wel blij dat we hier gewoon piet de huis spin hebben want dat exemplaar van de foto is mooi maar eng.
    Oef me spruiten koken eerst half zetten en nu weer verder, ik wens jullie nog veelplezier.
    groetjes

    Tante Gonda

  • 16 September 2012 - 13:21

    Helma:

    Go Karin!!

  • 16 September 2012 - 13:39

    Pa Ma S:

    Goede morgen Amerika,

    Jammer van de regen op dit mooie bergachtig traject.Fort Davis lijkt mij ook wat om te zien gezien de geschiedenis.
    Ja dat de BorderPatrol goed naar de paspoorten kijkt komt door het donkere uiterlijk van Henk,hij denkt dit is een europese Mexicaan!
    Wat een leuk resort was dat in Lajitas en het ontbijt ziet er ook niet slecht uit.
    Veel plezier en reisgenoegen naar Carlsbad New Mexico

    Veel liefs pa/ma/.sannexxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk en Karin

Actief sinds 05 Aug. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 10710

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Seattle 2014

09 September 2012 - 29 September 2012

Houston / Los Angeles 2012

Landen bezocht: