Dag 09: 17 september 2012 - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Henk en Karin - WaarBenJij.nu Dag 09: 17 september 2012 - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Henk en Karin - WaarBenJij.nu

Dag 09: 17 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Henk en Karin

18 September 2012 | Verenigde Staten, Alamogordo

Zo hehe, wat een dag. Het zou een korte dag worden, met verder de tijd aan ons zelf, niet dus. De Boot Store ging pas om 1000 uur open. op zich geen probleem, we zaten iets voor openingstijd al voor de deur. Hebben alle twee een spijkerbroek gekocht en Henk nog een stoer overhemd. De winkel ernaast verkocht alleen maar laarzen, en ben uiteraard geslaagd, ze zijn echt gaaf :-)) Dus met onze aankopen gingen we om 11.15 uur rijden richting Alamogordo. Eenmaal op Hwy 54 zagen we al gauw de afslag White Sands Missle Ranch, nou dachten wij dat is gelopen, Henk wilde hier graag een kijkje nemen in het museum. Wij rijden en rijden we zagen van alles behalve Henk zijn musuem. Uiteindelijk moesten we stoppen bij een gate, bleek dat we al een uur over een militaire weg aan rijden waren en nu voor de missle range stonden waar je alleen maar toegelaten werd als je militair was die daar wat te zoeken had, nou dat hadden wij niet echt, dus werden we op een wat onvriendelijke manier gesommeerd om zo snel mogelijk het gebied te verlaten, dus wij weer een uur terug rijden, zwaar de ziekte erin natuurlijk, maar ja was niet helemaal onze schuld, geef bij de afslag dan aan dat het niet toegangelijk is voor publiek, en er had ook lichtje moeten gaan branden bij ons zelf, want deze weg stond niet in de Rand McNally....
Onderweg hoorde we ook nog een psssst vanaf de achterbank, ja hoor was een van Henk zijn banden lek. Uiteindelijk waren we om 1400 uur in het hotel gevraagd of we al in konden checken, gelukkig kon dat al, Henk zijn band verwisseld en toen op weg naar de White Sands. Onderweg kom ik er achter dat ik onze rijbewijzen en mijn paspoort op de hotelkamer heb laten liggen, niet zo slim in dit militaire gebied, dus een kruisje geslagen en verder gereden, gelukkig is het goed afgelopen, maar het zal me niet gauw meer overkomen. De White Sands was waanzinnig, het is een soort gips, heerlijk koel maar spier en spier wit. Daar we vandaag een schitterende dag qua weer hadden, was het hier weer heerlijk warm, dus voor ons volop genieten. Om 1830 uur terug in het hotel, hebben bij de Applebees gegeten en gaan nu weer aan ons avond ritueel beginnen. Dus het tussen gedeelte van deze dag zullen we maar gauw vergeten, maar hebben de dag toch nog zeer positief afgesloten. Ik ga stoppen want me ogen vallen dicht, weltrusten en voor jullie gezond weer op ... Ik zal proberen een paar foto's er bij te zeten, maar dit gaat niet zonder slag of stoot, soms ben ik daar best een poos mee bezig en dan lukt het nog niet helemaal, dus ik doe mijn best

  • 18 September 2012 - 14:32

    Pa /ma S:

    Goede morgen amerika gangers,
    Foto'zijn goed doorgekomen,wel erg wit alles zeker "witte reus ' gebruikt.
    Nog apache tegen gekomen?? Of gebeurt dat vandaag jullie komen langs een apache indian reservaat.
    Gelukkig dat je de lekke band kon wisselen
    Hier gaat alles zijn gangetje met afwisselnd weer zon regen wind.

    veel liefs pa /ma/sanne xxx

  • 18 September 2012 - 15:57

    Arie L:

    Hee hallo daar in de nieuwe wereld. Wat een avonturen, ik geniet er iedere dag van. Hierbij ook de groetjes van pa en ma. Die hebben het nog lang volgehouden, ze komen morgen (= woensdag) thuis. Ze hebben al die tijd in St. Goar aan de Rijn gestaan. Gaan jullie volgen en nog superdagen ...

    ArieL

  • 18 September 2012 - 19:27

    Ronald:

    Lachen hoor, kwik en kwak in het wilde westen, oh nee in het zuiden.
    Maar zonder avontuur wordt het ook een beetje saai he , volgens mij hebben jullie een mooie roadtrip met alle ingrediënten die het reizen zo leuk maakt.
    Ben benieuwd naar de nieuwe laarzen, veel plezier verder met jullie trip en veel veilige miles met een hoop onverwachtse grappen en grollen.
    Nog even een vraagje, hoe liggen de prijzen op het moment ? uit eten beetje betaalbaar?

    Groet
    Ronald

  • 19 September 2012 - 00:45

    Helma:

    hallo liefies,

    Gauw voor ik naar bed ga in alle rust nog even schrijven.
    Jullie kind ligt languit op de bank te slapen en ik denk dat lekkere hapjes voorbij ziet gaan of zoiets, want ligt diep in slaap een beetje te piepen en geluidjes te maken. Toos de doos ligt in de bench te pitten. Ze zijn zo leuk samen. Alleen moet nog steeds wennen dat ik tegenwoordig een bruin tapijt in de kamer heb. Maar daar helpt de stofzuiger bij. Sander ziet het als zijn project om voor Bo te zorgen. Gaat prima. Ons boefje moet morgenochtend om 8.00 uur rij examen doen. So, fingers crossed!
    Wat een prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt! Het lijkt me geweldig om daar ook een keer rond te kijken. Alleen dat stuk militair gebied wil ik dan maar overslaan.
    Ik hoop oompje nog een keer zover te krijgen om het zuiden een keer van oost naar west dwars over te steken.
    Oh gut er wordt hier iets wakker. Kijkt me lodderig aan, staat op draait zich om en probeert een gat t egraven in de bank voor een nog lekkerder plekje. Vond het reuze lullig dat het niet mocht.
    Even een vraag van Mirjam. We zouden met z'n allen daar nog een keer gaan eten en nu was de vraag of jullie de zaterdag in het weekend van 14 oktober kunnen. Madam zit nu in Johannesburg, maar of ik het even wilde kort sluiten. Bij deze.
    Nu ga ik slapen, want het is intussen kwart voor 1. Maar ik ben morgen vrij, dus alles op het gemak.
    Geniet weer mateloos van alles in dat geweldige land, en ik hoor er weer van.
    Knuffel Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk en Karin

Actief sinds 05 Aug. 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 10704

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 27 Juni 2014

Seattle 2014

09 September 2012 - 29 September 2012

Houston / Los Angeles 2012

Landen bezocht: